| 1 | | Antonio Cairoli | 531 ptn. |
| 2 | | Clement Desalle | 447 ptn. |
| 3 | | David Philippaerts | 394 ptn. |
| 4 | | Max Nagl | 382 ptn. |
| 5 | | Steve Ramon | 376 ptn. |
| 1 | | Steve Ramon | 221 ptn. |
| 2 | | Tanel Leok | 190 ptn. |
| 3 | | Davide Guarneri | 178 ptn. |
| 4 | | Kevin Strijbos | 129 ptn. |
| 5 | | Sebastien Pourcel | 116 ptn. |
Schrijf u in op de nieuwsbrief van Steve Ramon en ontvang alle nieuwtjes en updates!
schrijf mij inOfficial website Steve Ramon | MX1 World Championship | Design by DriftDepartment.be | Content: Kris Janssens
Eerste reeks : Het was Tanel leok die de kopstart pakte in deze eerste reeks voor Clement Desalle , Steve en Guarneri . Clement Desalle pakte al in de eerste ronde de leiding over van snelstarter Tanel Leok . Steve nestelde zich op de derde plaats voor Davide Guarneri en Marc De Reuver . Desalle trok stevig door in de openingsronde en zette de concurrentie al wat op achterstand . Steve begon de kloof te dichten met de nummer twee Tanel Leok . Maar een echte aanval kon Steve niet plaatsen op Leok en zou werd Steve als derde afgevlagd in deze eerste reeks . De overwinning ging dus naar Desalle voor Leok en Steve…
1é reeks :
1. Clement Desalle
2. Tanel Leok
3. STEVE RAMON
4. Davide Guarneri
5. Jeremy Van Horebeek
6. Kevin Strijbos
7. Jonathan Barragan
8. Manuel Priem
9. Yentel Martens
10. Dennis Verbruggen
Tweede reeks : Nu was het Marc De Reuver die de kopstart pakte voor Desalle , Steve en Guarneri . Maar Desalle pakte in de eerste ronde de leiding al over van De Reuver . Steve volgde goed mee op de derde plaats . Maar in de tweede ronde ging Marc De Reuver in de fout en zo kwam Steve op de tweede plaats te liggen . Achter de rug van Steve kregen we Leok en Barragan . Guarneri die eerst vierde lag achter Steve ging ook in de fout en zakte terug naar de vijfde plaats . Steve begon de kloof met leider Desalle te dichten en zette dan ook op vijf ronde van het einde de aanval in op Desalle en pakte zo de leiding over van zijn teamgenoot . Desalle gaf zich niet zo maar gewonnen en beet zich terug vast in het wiel van Steve . Maar Steve hield het hoofd koel onder de druk van Desalle en de drukkende hitte en werd zo verdiend als overwinnaar afgevlagd in deze tweede reeks…
2é reeks :
1. STEVE RAMON
2. Clement Desalle
3. Tanel Leok
4. Jonathan Barragan
5. Kevin Strijbos
6. Davide Guarneri
7. Manuel Priem
8. Yentel Martens
9. Jurgen Van Nooten
10. Jeff Cloots
Eindstand Tongeren : De eindoverwinning ging dus naar Clement Desalle voor Steve die knap tweede eindigde . Als derde man kregen we Tanel Leok mee op het podium .
Podium Tongeren :
1. Clement Desalle 47p
2. STEVE RAMON 45p
3. Tanel Leok 42p
Tussenstand MX Pro Series : Steve verstevigd ook na de derde ronde van de MX Pro Series zijn leidersplaats en heeft nu 24p voorsprong op tweede man Davide Guarneri en 26p op Tanel Leok…
Stand : MX Pro Series 2010
1. STEVE RAMON 142p
2. Davide Guarneri 118p
3. Tanel Leok 116p
Steve : We hebben vandaag een paar geweldige reeksen gehad . De organisatoren hadden de baan heel goed geprepareerd tegen het stof vandaag en ik denk ook dat de toeschouwers wel hebben genoten van het duel tussen mij en Clement . Ik had niet zo een goed gevoel de eerste reeks . Maar Tanel en ik waren aan het korter komen op Clement , tot Tanel in de fout ging en ik ook de zijn motor raakte . De tweede reeks was echt heel goed voor mij . Ik wist dat er een plaats was waar ik Clement kon passeren , maar wachtte nog op het juiste moment om toe te slaan . We reden allebei aan een hoog tempo rond en dat was zeker fijn voor de toeschouwers . Ik ga nu een tijdje rust nemen voor ik aan de voorbereiding van de Grand Prix van Belgie in Lommel ga beginnen . Het gaat een grote thuis wedstrijd worden en kan haast niet meer wachten en kijk er dan ook naar uit…
Steve is vandaag vierde geworden in de kwalificaties voor de Grand Prix of Benelux in het Nederlandse Lierop . Op het zware zanderige circuit zette Steve in de Pre-Qualifying Practice wel de snelste tijd neer , maar kon die niet verzilveren in de Qualifying Race . Morgen mag Steve dus als vierde achter het starthek komen voor de start van de Grand Prix of Benelux… Free Practice : In deze eerst vrije training was het Tanel Leok die de snelste tijd nee
Steve heeft in Orp Le Grand waar de vijfde proef van de MX Pro Series verreden werd , niet naar behoren zijn kansen kunnen verdedigen . Door een rechterlies blessure opgelopen verleden week in de Grand Prix van Brazilie kon Steve niet echt vol uit gaan in Orp . Steve kon toch nog de schade beperken en verloor maar 13p op naaste achtervolger Tanel Leok . Met nog 50p te verdienen in de allerlaatste proef in Pierreux en een mooie voorsprong van 31p ziet het er voor Steve zeker niet slecht uit in
Steve is in het Braziliaanse Campo Grande vierde geworden in de eindstand van de Grand Prix of Brazil . Met een zevende en vierde plaats in de reeksen viel Steve net naast het podium daar in Brazilië . De grote overwinnaar was Antonio Cairoli die niet alleen de zege pakte maar tevens ook de nieuwe wereldkampioen MX1 werd daar in het verre Brazilië… Eerste reeks : Het was David Philippaerts die al in de eerste ronde de leid
Graag nodigt de supportersclub van Steve Ramon u uit op de busreis die word georganiseerd
naar de wedstrijd voor het wereldkampioenschap te Lierop op zondag 05/09/2010
Wanneer vertrekken: om 6uur aan de Buidel, Ringlaan 1 te Koekelaere
om 6u30 aan cafe De Linde Vedast